tisdag 18 november 2008

Bortskämdhet

Hmm, idag är mitt huvud inte så proppat med en massa tankar som det brukar vara :) ganska så skönt förengångsskull :P hehe.
Men lite funderingar har man juh faktiskt, och just nu sitter ja och tänker på envishet samt bortskämdhet ! :O
Hmm, finns mycket att skriva om dessa saker. Att vara bortskämd är inte bara att man får som man vill hela tiden, det är även att man trotsar alla andra i världen, och blir en såkallad "bestämmare", vilket jag INTE tycker om, speciellt inte när det gäller barn, som får bestämma över sin familj, ja sina föräldrar, och får dom INTE det så drar dom till envis heten och tjatar sig till det.
Tycker ni att det ska få vara så ?
-jag tycker INTE att en tillexempel "8" åring ska få bestämma över en hel familj.
Men som sagt, jag har inga egna barn så ja ska inte yttra mej enligt vissa. Men jag säger bara att den dagen ja skaffar barn, så tänker ja INTE tillåta att dom bestämmer över hela min familj, och dom ska INTE få som dom vill jämnt och ständigt, någonstans måste man sätta en gräns.
Men som sagt, det är mina tankar, mina åsikter, och alla får göra och tycka som dom vill !

//Nataliie

Inga kommentarer: